KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA چه بر سر سومین بازیکن پر درآمد جهان آمد؟

چه بر سر سومین بازیکن پر درآمد جهان آمد؟

داریو کونکا - چه بر سر سومین بازیکن پر درآمد جهان آمد؟

 

 2 جولای 2011 را به خاطر دارید؟ احتمالا نه!

زمانی که پولی هنگفت برای قرارداد بازیکنان پرداخت می‌شود، تمامی علاقمندان فوتبال خبردار می‌شوند. داریو کونکا، هافبک آرژانتینی در این تاریخ بود که به تیم فوق ثروتمند گوانگژو اورگراند پیوست. او با قراردادش سومین بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال شد!

اکنون گفته می‌شود این بازیکن به برزیل برگشته تا در تیم سابقش، فلومیننزه بازی کند. چه بر سر کسی آمده که روزگاری از نظر درآمد رقیب کریس رونالدو و لیونل مسی بود؟ در آن هنگام رونالدو با 10 میلیون پوند در سال و مسی با 8.8 میلیون پوند در سال درآمد پردرآمدترین‌های فوتبال دنیا بودند و داریو کونکا با 8.7 میلیون پوند در سال نفر سوم بود!

اما او با مربی تیمش دعوا کرد، 9 بازی از سوی باشگاه محروم شد و دو سال بعد هم به تیم سابقش برگشت. دوران او پس موفقیت‌آمیز نبوده است.

کونکا که در آن هنگام 28ساله بود پیشنهادهای بسیاری داشت اما به چین رفت، کشوری که علاقه جدیدی به فوتبال یافته است.

برخی از نشریات آمریکای جنوبی او را بهترین بازیکن لیگ برزیل خوانده بودند. او با فلومیننزه قهرمان لیگ شده بود و دو سال هم به عنوان بهترین بازیکن لیگ برگزیده شده بود.

گوانگژو 8.4 میلیون پوند هم برای او پرداخت کرد که در آن هنگام رکوردی برای باشگاه‌های چینی به شمار می‌رفت. کونکا هفته‌ای 167 هزار پوند می‌گرفت. او به لیگی رفته بود که نیکولا آنلکا و دیدیه دروگبا در سال بعد به آن می‌پیوستند.

البته کونکا در میدان کاری که باید را انجام می‌داد. او در 65 مسابقه 33 گل زد که برای یک هافبک در هر لیگی آماری فوق‌العاده است. اما دردسرهای خارج از میدان کار او را ساخت.

او پس از تعویض مقابل جونبوک هیوندا (در حالی که تیمش یک بر صفر پیش بود) خوشحال نبود و تیمش هم بازی را سه بر یک باخت. او در انتقاد از لی جانگ-سو، مربی تیمش گفت: «درک نمی‌کنم چرا همیشه من را تعویض می‌کنند و بهانه می‌آورند که من خسته شده‌ام و نیاز به استراحت دارم. اگر آماده نبودم چطور می‌توانستم آن پنالتی حساس را گل کنم؟ چرا مربی همیشه به کونکا استراحت می‌دهد؟»

کونکا به دلیل این حرف‌ها 9 بازی محروم شد، هرچند که گاه و بیگاه زمانی که نیاز بود به او بازی می‌دادند.

زمانی که مارچلو لیپی در تابستان 2012 به گوانگژو رفت محرومیت او کاملا بخشیده شد. اما کونکا هنوز دوست داشت به برزیل برگردد.

آیا این بازیکن 30ساله که هرگز به تیم ملی هم دعوت نشده می‌تواند دوباره در فلومیننزه بدرخشد؟ هر چه باشد احتمالا دیگر نام او را کنار رونالدو و مسی نخواهیم دید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: کونکا, سومین بازیکن پردرآمد دنیا, پس از رونالدو و مسی, فلومیننزه, مارچلو لیپی, گوانگژو, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )